Logo projektu "Laboratorium przyszłości"

#LaboratoriaPrzyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM  - nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka.

Informacje o programie

Materiały do pobrania

Szkoła Podstawowa nr 122 w DSOSW nr 13  we Wrocławiu otrzymała dotację w kwocie 30 000 zł.

Wyposażenie zakupione  w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości:

WYPOSAŻENIE PODSTAWOWE

  • Spectrum Filaments PETG 1,75 mm
  • Drukarka 3D Zortrax m300 plus
  • Zestaw edukacyjny z mikrokontrolerami RFID Starter Kit
  • Stacja lutownicza HOT AIR z grotem 2w1 898 DH
  • Statyw
  • Mikroport Saramonic Blink 500 B1
  • Zestaw oświetleniowy: Lampa SOFTBOX ze statywem i żarówką
  • Mikrofon kierunkowy Saramonic SR-M3
  • Gimbal ręczny FEIYUTECH G6 MAX
  • Aparat z kamerą NIKON D3500+ obiektyw AF-S DX (zasoby własne szkoły)

NARZĘDZIA

  • Pistolet do kleju TOPEX
  • Labdisc Mini

ROBOTYKA

  • Lego System kreatywny
  • Zestaw: Klocki Korbo Edu Music
  • Zestaw: Robot Photon Edu + Magic Dongle
  • Mikroskop cyfrowy Levenhuk Rainbow D50L Plus 2M
  • Mikroskop cyfrowy Levenhuk Rainbow DM 700 LCD
  • Zestaw gotowych preparatów Levenhuk N38NG
  • Preparaty mikroskopowe - bakterie
  • Długopisy do druku 3D
  • Miara zwijana 500 mm

MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE

  • Wkłady klejowe TOPEX
  • Kleje

 

POMOCE PROJEKTOWE

  • Ma tropach nauki STEM – Pogoda
  • Model kwiatu brzoskwini
  • Komórka zwierzęca – model szczegółowy płaski
  • Komórka roślinna – model szczegółowy płaski
  • Naczynia do badań i eksperymentów
  • MODI Zestaw Eksperta
  • Mały elektryk

 

Zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany podczas zajęć we wszystkich klasach szkoły podstawowej, umożliwi kształtowanie i rozwijanie umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. Podczas zakupu sprzętu brano także pod uwagę specyfikę naszej szkoły i potrzeby uczniów z dysfunkcją wzroku. 

 

O realizacji projektu słów parę...